Klienci coraz częściej oczekują, że firmy będą dostępne dla nich przez całą dobę i w razie potrzeby odpowiedzą nie tylko na ich problemy, ale także potrzeby, które ciągle się zmieniają. Zazwyczaj potrzebują pomocy lub chcą coś załatwić, kiedy mają na to czas – nawet w nocy, w weekend czy w święto, gdy pracownicy mają wolne. W takich sytuacjach niezastąpiony jest voicebot Apifonica, który pozwala firmom utrzymać wysoki poziom obsługi klienta przez całą dobę, 365 dni w roku.
Sekret zadowolenia klienta? Dostępność 24/7
Jedną z największych zalet, którymi może pochwalić się bot głosowy, jest jego ciągła, nieprzerwana dostępność, a co za tym idzie – gotowość do udzielenia pomocy. W przeciwieństwie do tradycyjnego call center, które ma określone godziny pracy, voicebot może obsługiwać klientów o każdej porze dnia i nocy, przez cały rok, bez względu na to, czy jest Boże Narodzenie, czy Wielkanoc. Dzięki temu konsumenci mogą uzyskać wsparcie i potrzebne informacje dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują, bez czekania na otwarcie biura obsługi.
Dostępność 24/7 pomaga budować dobre relacje z klientami i zwiększa ich lojalność. Możliwość szybkiego i łatwego uzyskania wsparcia wpływa również pozytywnie na poprawę satysfakcji konsumentów i ogólny wizerunek firmy. A to, jak możesz się domyślać, wiąże się ze zwiększeniem dochodów.
Voicebot – wszechstronne wsparcie po godzinach
Do czego może się przydać voicebot? Oto lista zadań, które może wykonywać za konsultantów, podwyższając tym samym standard obsługi klienta:
- przyjmowanie zgłoszeń i reklamacji – klienci mogą zgłaszać problemy lub składać reklamacje, a voicebot zapisze wszystkie potrzebne informacje,
- udzielanie informacji o produktach i usługach – voicebot może odpowiadać na często zadawane pytania dotyczące oferty firmy oraz przedstawiać aktualne promocje,
- sprawdzanie statusu zamówienia – dzięki asystentowi głosowemu klienci mogą uzyskać informacje o tym, co się dzieje z ich zamówieniem,
- umawianie wizyt i robienie rezerwacji – voicebot umożliwi klientom umówienie wizyty u lekarza czy rezerwację stolika w restauracji i pobytu w hotelu,
- awaryjna obsługa klienta – dzięki dostępności po godzinach asystent głosowy pomoże klientom w nagłych przypadkach, takich jak zgłoszenie kradzieży karty kredytowej.
Dlaczego warto wdrożyć voicebota do obsługi klienta po godzinach?
Jak z pewnością się już domyślasz, wdrożenie voicebota do obsługi po godzinach to inwestycja, na której skorzysta zarówno Twoja firma, jak i klienci. Przede wszystkim jest to najlepszy sposób, aby zwiększyć poziom ich satysfakcji – w końcu szybkość reakcji należy do jednych z najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie klienta. Przy skuteczności na poziomie 80%, którą może pochwalić się voicebot Apifonica, masz pewność, że konsumenci będą w stanie załatwić większość spraw.
Co więcej, dzięki voicebotowi poprawisz wizerunek swojej firmy, która będzie postrzegana jako nowoczesna i dbająca o potrzeby klienta. To także sposób na redukcję kosztów – automatyzacja obsługi pozwala obniżyć wydatki związane z zatrudnieniem dodatkowego personelu do pracy po godzinach. Na wdrożeniu voicebota skorzystają również Twoi pracownicy, którzy zostaną odciążeni i skupią się na innych zadaniach.
Artykuł sponsorowany